Alla inlägg den 16 maj 2007

Av Pernilla - 16 maj 2007 17:22

Jaa idag har varit en lång dag och iskall storm ute.

Finns det något underbarare uppvaknande, än en hund som kommer och buffar på och och slickar en i ansiktet samt en katt som kommer jamandes för att även han vill få uppmärksamhet? 

Låg bara och myste.

Sen upp ur sängen och ut med Gullan, brrr en iskall vind mötte mig i dörren.

Det brydde inte Gullans sig om utan hon ville bara ned och leka.

In igen och försöka få i sig någon slags frukost. Åhnej Gullan vill ut igen, gav upp frukost planerna och kastade på mig jakckan istället. Ut i blåsten igen och Gullan tittar på mig frågandes: skulle vi inte leka matte? Inte skulle hon ut för att kissa nä hon har kommit på att om man gnäller och dansar runt så får man gå ut och leka.

Kan inte låta bli att åt henne där hon står med repstumpen i munnen och hoppas att jag ska komma och jaga henne.


När vi äntligen kom in så satte jag henne i min hembyggda hage i köket.  Det var INTE populärt. Gullan skrek och gnällde varför fick inte hon vara ute med mig i köket. När jag dessutom var tvungen att lämna rummet för att hämta en trasa ylade hon för fulla muggar. Så fort jag visade mig elelr hon hörde mig så tystnade hon en kort stund för att sedan fortsätta gny. Höll på så i en halvtimme ungefär tills jag trodde mitt hjärtaa skulle gå sönder. Precis när jag tänkte släppa ut henne hade hon äntligen somnat. Skönt tänkte jag och reste mig för att göra iordning lite te.

Då vaknade Gullan... Så tillsist när hon var tyst en kort stund skyndade jag mig att släppa ut henne igen.

Ett under egentligen att inte hunden blir hes elelr trött.

Skulle en granne hört henne skulle dom väl trott att hon blev toterad eller nåt. Befann mig hela tiden inom tre meters avstånd från henne men det dög inte ändå så jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt.

 Nu sover hon iallafall lugnt och tryggt under datastolen. Men jag bävar inför den dagen jag måste lämna henne kortare stunder ensam. Stackarn kommer att bli hes...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad gör du med ditt liv?
 Ingenting/ Ingen aning
 Planerar att resa
 Ska gifta mig/ Bli sambo
 Plugga
 Jobbar
 Arbetslös
 Sjuk
 Pensionär
 Ska flytta
 Skaffa barn/ Djur
 Någonting men vet inte exakt vad...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards